Zličínský web - druhý nejlepší v Praze!

Časopis Pražský fotbalový speciál připravil detailní hodnocení nejlepších webových stránek pražských klubů.

Časopis Pražský fotbalový speciál připravil detailní hodnocení nejlepších webových stránek pražských klubů.

Dělají internetové stránky pro fanoušky, a to vše na ryze amatérské úrovni. A hlavně kvalitně! Pražský fotbalový speciál si vzal na paškál prezentace jednotlivých klubů od ČFL níže a vybral ze všech webů pětici finalistů, které posléze podrobil důkladnému rozboru hned v pěti kategoriích. Nejlepší průměrnou známku ve skupině vítězů obdržely internetové stránky FC Přední Kopanina.

Žádná Sparta, Slavia, ani další kluby, které mají áčko v profesionální soutěži, ale pěkně jen ty z nižších lig. Zkoumali jsme práci lidí, kteří nejsou profesionály, a za to, že v Praze porazili konkurenci, jež ovšem také leckdy vytváří alespoň základní informační servis, jim vystavili vysvědčení. Hodnocení nebylo vůbec jednoduché, protože každý klub jde svou cestou, za kterou si samozřejmě stojí.

Grafik Daniel Miler sledující design nicmeéně po oznámkování pěti nejlepších webů ve finále v mírné nadsázce podotkl: "Co Čech, to muzikant, ovšm ne grafik!" Kolega z poroty, který sledoval funkčnost po technické stránce, byl o trochu sdílnější: "U všech stránek jsem se zaměřil na hlavní čtyři oblasti, které jsou u takovýchto webů důležité. První je možnost zobrazit si stránky v různých prohlížečích bez znatelných rozdílů, druhou je samotný zdrojový kód stránky (jeho přehlednost a správnost), třetí pak správné používání sémantických pravidel (tagů nadpisů, zvýrazňujících text, obrázků atd.) a čtvrtou je přístupnost webu z prohlížečů s nějakým omezením (bez javascriptu, bez obrázků atd. – např. mobilní telefony) – test WAI," řekl Petr Sígl.

Věříme, že zmíněné objektivní hodnocení a chyby vezmou zástupci všech klubů a tvořitelé webů jako konstruktivní kritiku a třeba ještě už tak slušně fungující internetové stránky v rámci pražských fotbalových klubů vylepší. A konkurence třeba usoudí, že zaspala a začne také na prezentaci makat.

Hodnocení webu FC Zličín

Aktuálnost
On-line přenos ze zimního poháru, to se musí ocenit, podobně jako další doplňování webu čerstvými informacemi ze života klubu během ligové přestávky a o to více i mimo ní. Jelikož nechybí ani důležité servisní informace, musí být hodnocení kladné: 1-.

Design
Stránka na první pohled působí poměrně klidně, i když absence obrázku na homepage ji ubírá na kvalitě. Barevně se drží loga, které je v pastelových odstínech. Ty by celé stránce slušely maličko více. Volba světlě hlavní plochy na podkladu bez hlavičky působí svěžím dojmem a nechává dýchat příjemné hlavní menu. Tělo rozdělené na dva sloupce není špatně, ale jeden z nich by měl být opticky oddělen alespoň světlou podkladovou barvou. Jinak bych pochválil poměrnou přehlednost stránky. Autor trefil moderní, klidný, příjemný vzhled. Stránky ale na první pohled bohužel nezaujmou, není z nich cítit kopaná, proto známka 2-.

Funkčnost
Stránky jsou správně zobrazeny ve všech třech dnes nejpoužívanějších prohlížečích (IE, Firefox, Chrome). Jejich zdrojový kód je celkem přehledný, nicméně ani tady není vždy syntakticky správný, což může u některých prohlížečů způsobit problémy se zobrazením. Sémantická pravidla se stránky snaží dodržovat alespoň v hlavních oblastech a ze všech testovaných webů nejvíce. Testem na přístupnost z prohlížečů, které mají různá omezení stránky, také neprošly. Celková známka je 2, a to znamená, že z technického hlediska je FC Zličín vítězem.

Bonusy
Přísun nových fotek není ani během sezony tak pravidelný a kvalitní, jako u konkurence, nicméně fungující video je určitým plusem, který je nutné ocenit podobně jako u stránek podobně vynalézavých kolegů. Známka: 2.

Celkový dojem
Říka se, že v jednoduchosti je krása. To tvrzení bezesporu platí, jenže například v porovnání s webem Přední Kopaniny zde chybí jakýsi šmrnc. Vůbec tím ale neříkáme, že tvůrce dělá stránky špatně - naopak, vždyť například v hodnocení IT dostal jako jediný dvojku a ani u grafika nepropadl. Známka za celkový dojem 2-.